ELIJAS IELA 17, pagalms, Rīga tel. - 66119111 - mob.tel. - 22003383 info@vingrumaklubs.lv Sporta kluba darba laiks: darbdienās 07.00 - 22.00, brīvdienās 09.00 - 20.00 SPA darba laiks: darbdienās 12.00 - 22.00, brīvdienās12.00 - 20.00, trešdienās SPA slēgts

Janvāris

I
II
III
IV
V
VI
VII
 
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
30
31

18 Šodien Vingruma klubā

Aktuāli

Piesakies Vingruma maratonam!

Jauns gads – jauns sākums? Kāda ir Jaungada populārākā apņemšanās? Protams, ka sākt sportot un dzīvot veselīgāk. Arī šogad Vingruma klubs izsludina veselības veicināšanas akciju “VINGRUMA MARATONS” – tas ir projekts, kas tā dalībniekus apvieno viena mērķa labā – uzlabot savu veselību, atbrīvoties no liekā svara. Pieteikumus visi interesenti ir aicināti iesūtīt līdz 23. janvāra plkst. 17.00, rakstot info@vingrumaklubs.lv. Pieteikuma anketu atradīsi šeit.

“VINGRUMA MARATONA” noteikumi ir pavisam vienkārši. Akcijas dalībniekiem tiek dota iespēja mainīt savu dzīvi un veselību uz labu sportojot. Par sportošanu jāmaksā tikai tad, ja treniņš tiek izlaists. Treniņi jāapmeklē trīs reizes nedēļā trīs mēnešu garumā. Visu trīs mēnešu laikā šīs akcijas dalībniekiem sekos pieredzējuši treneri un uztura speciālisti.

Vingruma maratona pieteikšanās: līdz 23.01. plkst. 17:00.

24.01. – 10.02. notiek dalībnieku atlase, aicināšana uz pārrunām.

13.02. 6 finālistu paziņošana

Vingruma maratona dalībniekiem:

  • 3 mēnešus vismaz 3 reizes nedēļā 6 projekta dalībnieki trenējas pieredzējušu treneru uzraudzībā;
  • Dalībnieki dalās savā pieredzē soc. tīklos – facebook.com, instagram.com un twitter.com.;
  • Katru nedēļu dalībnieks veido rakstisku atskaiti par nedēļā paveikto, ko kopā ar bildēm iesniedz VINGRUMA MARATONA mentoram, veselības veicināšanas konsultantam Normundam Rozenšteinam. Atskaites iesniegšanas laiks – ne vēlāk kā tekošās nedēļas svētdienā;
  • Katrā kluba apmeklējuma reizē dalībnieka pienākums ir atzīmēties apmeklējuma sarakstā kluba administrācijā;
  • Ja treniņš tiek izlaists – jāapmaksā 1 apmeklējuma vērtība 10 Eur;
  • Maksimāli pieļaujamais izlaisto treniņu skaits 3 mēnešu laikā ir 3 treniņi;
  • Ja tiek izlaisti vairāk kā 3 pieļaujamie treniņi – dalībnieks apmaksā 3 mēnešu pilna laika abonementa vērtību, kā arī 6 veselības veicināšanas konsultācijas, uztura un treniņu plāna vērtību, kopā 380 Eur.

Piesakies akcijai un sāc dzīvot labāk jau šodien!

SPA apmeklējums

Informējam, ka SPA apmeklējuma maksa darbdienās plkst. 12:00 - 16:00 turpmāk 7 Eur!

Lūdzam apmeklējumu iepriekš pieteikt, zvanot pa tel. 66119111 vai  - 22003383

Izmaiņas nodarbību grafikā

Līdz 25.01 pirmdienās un trešdienās "Grīdiņas" un "Esi formā" vadīs trenere Lāsma.

No 09.01. līdz 19.01. Ārstniecisko vingrošanu pie Aleksandra vadīs Aļona!

"Ārstnieciskā vingrošana" pie treneres Elīnas nenotiks līdz 4. februārim.

SPA apmeklējuma pieraksts

Sakarā ar SPA apmeklētāju skaita pieaugumu, turpmāk lūdzam apmeklējumu iepriekš pieteikt, zvanot uz numuru 22003383 vai 66119111.

Paldies par sapratni! 

Vingruma maratons - gadu pēc tam.

Esmu Inita Pelse, kas tieši pirms gada tika izvēlēta Vingruma kluba akcijai ''Vingruma maratons''. Akcijas noteikumi bija: trīs mēnešu garumā jāsporto 3x nedēļā Vingruma klubā treneru uzraudzībā, jāmācās pareizi ēst, fiksēt savu piedzīvoto un pārdzīvoto dienasgrāmatā. Maratona noslēgumā tika izvērtēti rezultāti, kurš visvairāk bija zaudējis lieko svaru, kurš uzaudzējis spēku un muskuļus, kurš savācis vislielāko atbalstītāju skaitu. Mums bija brīnišķīga grupa. Uzreiz jau izveidojām kopīgu čatiņu un regulāri dalījāmies ar atziņām, ar treneru padomiem, ar iegūto pieredzi un draudzīgu atbalstu, uzmundrinājumiem viens otram. Kad pienāca pavasaris viens no mums saņēmu Vingruma kluba galveno balvu – gada abonementu Vingruma klubā, pārējie abonementu ar 20% atlaidi kluba pakalpojumiem. Tas bija ļoti motivējoši.

Skatoties šādus šovus no malas, man vienmēr ir liels jautājums: A, kas notiek pēc gada? Kā šie cilvēki jūtas pēc gada vai diviem? Kas ir saglabājies no iegūtajām vērtībām vai atziņām un kas nē?

Nodomāju: kāpēc prasīt citiem? Sāc ar sevi!

Gadu pēc tam.

Kad beidzās maratons, es tomēr izjutu ļoti lielu atvieglojumu. Atvieglojumu par to, ka man nebūs vairs nevienam jāatskaitās. Kaut arī tai pašā laikā sapratu, ka ja es nebūtu iesaistījusies šai programmā un sajutusi ''vērojošo un vērtējošo aci'' pakausī, es nebūtu saņēmusies savā dzīvē kaut ko mainīt. Diemžēl vai par laimi – TĀ ESMU ES. Pašai brīvprātīgi uzlabot savu dzīvi neizdodas. Vienmēr vajag kādu ārēju faktoru, lai saņemtos. Bet... tāda esmu un šodien to spēju pieņemt.

Līdz Jāņiem ar prieku un entuziasmu devos uz klubu. Centos pieturēties pie tām pašām 3 reizēm nedēļā. Jauniegūtais svars turējās labi, kaut arī vairs ēdienu nesvēru, bet protams domāju līdzi ko ēdu. Un vasaras sākums vienmēr ir vieglāks, jo parādās daudz dārzeņu, zaļumu, saules un svaiga gaisa.

Ap Jāņiem piedzīvoju lielu emocionālu pārdzīvojumu un tad viss mainījās. Fokuss bija pilnīgi uz citām dzīves jomām, vajadzēja aptvert jauno situāciju, rast risinājumus un tajā brīdī ceļu uz ''zāli'' vairs neatradu. No galvas gan šo domu neizmetu. Katru nedēļu atgādināju sev, ka jāatsāk atkal sportot. Iemesli kāpēc to neizdarīju bija neskaitāmi. Pirmos 3 mēnešus, līdz rudenim, vēl jutos ļoti labi- svars nemainās, enerģija ir. Un tas mānīgi lika domāt, ka viss ir riktīgi labi. Un tad rudens pusē nāca nākošais emocionālais trieciens un strauji pasliktinājās gan veselība , gan pašsajūta kopumā. Kādā brīdī, kad jutu, ka mans ķermenis ir nospriegots līdz pēdējam sapratu, ka ir jāatgriežas sporta zālē. Es sāku ilgoties pēc vingrošanas, staipīšanās, regulāritātes. Pamēģināju to darīt mājās, pamēģināju ūdens aerobiku. Kaut kas pietrūka...

Un es atgriezos Vingruma klubā. Dažas dienas pirms jaunā gada. Sajutos kā mājās. Mani pārņēma milzīgs prieks un miers. Viss ir tik pazīstams, ierasts un drošs. Es sajutos gaidīta šai vietā. Man patīk šeit viss – tas, ka ir kur nolikt auto, tas, ka tev idod dvielīti, tas, ka vienmēr viss ir tīrs, tas, ka nemitīgi ir jaunas programmas un dažādi treniņi, pat ierastā kafijas tase pēc treniņa. Sasveicinoties ar treneriem un darbiniekiem, radās sajūta, ka pārtraukuma vispār nav bijis. Atsāku pamazām, ar nelielām slodzēm, lai nofiksētu, kas tad pa šo laiku ir mainījies. Protams, ka visi emocionālie pārdzīvojumi ir aststājuši ''pēdas'' un daudz kas ir jāsāk no sākuma. Bet es sapratu vienu lietu, ka ikdienas monotonās darbības, paredzamais plāns dod drošības sajūtu. Un ja es pgājušajā pusgadā blakus pārdzīvojumiem būtu atradusi arī vietu vingrošanai, iepsējams šis dzīves posms būtu bijis vieglāks.

Vienā no savām dienasgrāmatām pagājušajā gadā rakstīju, ka jūtos kā šūpolēs. Vēl joprojām arī dzīvē esmu kā šūpolēs, bet es tagad zinu, kas ir tie punkti pie kuriem turēties, lai nezaudētu drošību.

Man gribas pateikt lielu paldies Vingruma kluba darbiniekiem un treneriem par to, ka radījāt man iespēju iepazīt šo ceļu. Par draudzīgo vidi, par nemitīgajiem jaunumiem un iespējām, ko dāvināt saviem klientiem. Par dienasgrāmatu, kas bija jāraksta. Šodien tā reāli iedvesmo!

Īpašs paldies, Klinta, tev! Par to, ka pāgājušajā gadā iekļāvi mani šai programmā. Paldies maniem vingruma maratona grupas biedriem par uzmundrinājumiem.

Nu ko, grupa, kad tiekamies ''zālītē''? 

Funkcionālais treniņš

Funkcionālais treniņš pie Lindas turpmāk jaunā laikā - sestdienās plkst. 10:00! Apļa treniņš sestdienās vairs nenotiks!

JAUNUMI NODARBĪBU GRAFIKĀ

Turpmāk arī sestdienās plkst. 13:15 - 14:45 Paukošanās treniņš pie trenera Toma vai Jāņa! Lai rezervētu vietu nodarbībā, lūgums iepriekš pierakstīties. 

INTERESANTI

Tievēšana kā rotaļa.

 

Tievēšana būs kā rotaļa, viegli sasniegsiet iecerēto, jutīsiet enerģijas pieplūdumu, ja jūs ievērosiet dažus vienkāršus, bet svarīgus nosacījumus. Pirmkārt - pārlieku neiespringsiet ar domu par tievēšanu. Otrkārt – cienīsiet sevi un atlicināsit sev 60 minūtes dienā. Treškārt - apgūsiet spēles noteikumus pamazām un sāksiet ar mazumiņu.

Šai rotaļai ir arī sava rutīna - uzņemto kaloriju skaitīšana, kas var aizņemt no sākumā pat 20 minūtes dienā, kas prasa pacietību. Un tad vēl 40 minūšu garā pastaiga. Kopā stunda, bet tas arī ir viss!

Pamazām! 500 gramu zaudēšana nedēļā var izlikties par maz, bet tā turpinot 3 mēnešos var nomest jau 6 -7 kilogramus, un pusgadā tie būs veseli 13 – 14! Uz neatgriešanos, jo pamazām tievējot, rotaļa jūs pieradinās pie uztura un kustību režīma kas rada tikai pozitīvas emocijas un no patīkamām lietām parasti taču nešķiramies.

Vēlreiz saku - pamazām, jo var paiet kāda nedēļa, kamēr apjautīsiet spēles būtību un liekie grami sāks kristies. Šo rotaļu var salīdzināt ar šautriņas mešanu. No sākuma varam trāpīt pa reizei mērķī, ar laiku trāpījumi aizvien pieaug, līdz varam aizvērtām acīm trāpīt centrā! Tā arī uzņemto kaloriju skaits pamazām tuvosies nospraustajam mērķim. Pieradīsiet pie ikdienas pastaigas, līdz nespēsiet bez tās iztikt. Jaunajiem ieradumiem ir vajadzīgi pāris, trīs mēneši līdz tie kļūst par ikdienu. Pašsajūtas uzlabošanos sajutīsiet jau uzsākot rotaļu, bet kad tā attīstīsies, kad sāks „ripot” kilogrami, būs jau pavisam priecīgs prāts! Nu, ko - uzspēlējam?

Sākam rotaļu!

Cik tad kaloriju dienā būtu jāuzņem, lai veselīgi tievētu? Atbilde sākas ar pamata vielmaiņas skaitļa noskaidrošanu. Tas katram cilvēkam ir individuāls, un tā aprēķināšanas formulas ir pieejamas – diemžēl aptuvenas, un kļūda par nieka 250 kcal var dot mēnesī kilogramu klāt, nevis palīdzēt notievēt! Izklausās dramatiski, bet ir izeja. Precīzu pamata vielmaiņas skaitli var nomērīt uz bioimpedances svariem, kas to ar izdara ar audu elektriskās pretestības mērījumiem.

Tātad pēc mērījuma uz šiem svariem vajadzīgais skaitlis ir rokā. Der gan noskaidrot vai svari ir medicīniski verificēti, par ko liecinās zaļš M burts to marķējumā un modeļa numurā, jo ir arī amatieru risinājumi, kam var uzticēties mazāk.

Garantēta tievēšana

Tad nu lūk – pieturēšanās pie pamata vielmaiņas skaitļa ikdienas uzturā garantēs krišanos svarā tiem cilvēkiem, kam ikdienā ir pietiekams kustību daudzums, kas ir tad, ja dienā tiek nosoļoti vismaz 10 000 soļu, vai pusotru stundu ir braukts ar velosipēdu. Tiem, kuri saprot, ka kustību ir par maz, jānosoļo katru dienu vēl klāt vismaz 40 minūtes raitā solī - labāk vienā „gabalā” tā lai parādās mitrums uz ādas dziļāka elpošana. Un punkts! Vienkārši! Tādi ir šīs rotaļas noteikumi. 2/3 „darba” paveiks kaloriju skaita ievērošana, atlikušo 1/3 kustības.

Apgūstot šo rotaļu, sievietes un vīrieši „nomet” līdz pat kilogramam liekā svara nedēļā. Pašlaik, manā konsultanta praksē, viena dāma 30 nedēļās ir atbrīvojusies jau no 28 kilogramiem, un turpina savu tievēšanas rotaļu.

Sliktie stāsti

Ja kustību nav pietiekamā daudzumā, nepietiks ar badošanos un mazkaloriju diētām zem 1200 kcal. Tad pirmais ko organisms sadedzina ir muskuļi, kā rezultātā vielmaiņa palēninās, ko pavada pieaugošs nespēks, kas agri vai vēlu liek pārtraukt šo diētu, bet pēc tam ar uzviju organisms atgūst zaudētos taukus. Šādi stāsti taču ir dzirdēti, vai ne, bet šinī rotaļā tādu nav.

Kā tad skaitīt kalorijas?

Pievērsiet izmanību marķējumam uz produktu iepakojuma. Ir daudz kalkulatoru internetā un telefonu aplikācijās, kur ievadot uzņemtos produktus un to svaru, iegūsiet savu dienā uzņemto kaloriju skaitu. Ar virtuves svariem būs jāuzzina, cik sver produkti, kurus lietojat. Tāds kā zinātniski pētnieciskais darbs – cik sver maizes šķēle, cik gaļa ko liekam zupas katlā un tā joprojām. Parasti jau nedēļas laikā var iegūt priekšstatu par produktu energoietilpību.

Nedēļu cītīgi pasekojot kalorijām, būsiet veikuši savu uztura energoauditu, kas parādīs ar kādiem produktiem, kurās ēdienreizēs visvairāk „ieliekat kaloriju savā kurtuvē”, un pārsniedzat pamata vielmaiņas skaitli. Rotaļa paredz, ka apzināti un pat zemapziņas līmenī sāksiet izvairīties no produktiem un ieradumiem, kas „pārkurina” jūsu organismu.

Neiesaku kalorijas skaitīt dienas laikā – tas rada lieku spriedzi. Skaitiet tikai vakarā, lai uzzinātu dienas rezultātu, un tad nākamajā mēģiniet tuvoties pamatmaiņas skaitlim, un tā pamazām uzlabojiet savus ēšanas paradumus.

Svarīgs ir vidējais nedēļas garumā ikdienā uzņemtais kaloriju skaits. Varat uz svētkiem, vai brīvdienās nosprausto kaloriju normu mierīgi  kādu dienu pārkāpt, bet tad nākamajās dienās ir jāatgūst „sagrēkotais”, lai saskaitot nedēļas dienās vidējo dienā uzņemto, tas atbilstu nospraustajam mērķim.

Cik bieži ēst?

Bieži! Ik pēc 3 – 4 stundām. Uzkodiet starp ēdienreizēm. Izlaista ēdienreize –taisnais ceļš uz aptaukošanos! Kategoriski izslēdzama bada sajūtas rašanās. Ēšana pēc šīs sajūtas iestāšanās izraisa liela daudzuma insulīna ieplūšanu asinīs, kas garantē lieku kaloriju uzņemšanu un tauku rezervju veidošanos.

Ko drīkst ēst?

Visu ko sirds kāro! Protams, tikai tad, ja tas satilpst noteikto kaloriju skaita ietvaros.

Ko neēst?

Uzmanīties no saldu, treknu, sāļu produktu nekontrolētas ēšanas, arī augļos un sulās ir ļoti daudz kaloriju. Iepazīstieties ar kaloriju tabulām, un sekojot līdzi produktu kaloritātei, varat atļauties praktiski visu – kā jau minēju - ja tas satilpst jums noteiktajās kalorijās.

 Cik dzert?

Glāzi ūdens no rīta pēc pamošanās un dienas gaitā tik cik vēlaties, lai justos komfortabli. Liekais ūdens tāpat spiedīsies no jums pa visām vīlēm laukā. To, cik ūdens nepieciešams, noteiks jūsu tābrīža fiziskā aktivitāte, gaisa mitrums, temperatūra, ķermeņa komplekcija un ieradumi.

Kad svērties?

Iesaku – tikai pirmdienu rītos. Biežāka svēršanās neatspoguļo patieso tievēšanas gaitu, jo ķermeņa svars svārstās jau vienas dienas ietvaros, pat atkarībā no gaisa mitruma.

Par rotaļas rezultātiem.

Ja pieturēsities pie pamata vielmaiņas skaitļa ikdienas uzturā un kustības, kā minēts, būs pietiekamas, rezultāti jūs iepriecinās – varēsit tievēt pēc patikas. Pāris mēnešu laikā noteikti ievērosiet likumsakarības kā jūsu organisms atsaucas uz izmaiņām ēdienkartē un kustību daudzumu – kad svars krīt, kad nē. Vairs nevajadzēs svērt produktus, skaitīt kalorijas – pašsajūta pateiks priekšā to kas jums der, un kā ir par daudz! Šī rotaļa, pēc tās apgūšanas, būtībā, jūsu rokās kļūst par smalku instrumentu ķermeņa svara regulēšanai, pašsajūtas un veselības stiprināšanai.

 

Normunds Rozenšteins